Mielenosoitus sulki Helsingin keskustan

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 07.02.2022

Helsingissä järjestettiin viime viikonloppuna suuri mielenosoitus. Mielenosoittajat tukkivat liikenteen Helsingin keskustassa Mannerheimintiellä.

Convoy Finland -mielenosoitus alkoi perjantaina illalla. Mielenosoittajat kokoontuivat Eduskuntatalon eteen ja pääkirjasto Oodin eteen Kansalaistorille.

Convoy-mielenosoituksen osallistujat vaativat polttoaineiden hinnan laskua. Mielenosoittajat vastustavat myös koronarokotuksia ja koronarajoituksia. Mielenosoittajien mielestä pääministeri Sanna Marinin ja Suomen hallituksen pitäisi erota.

Poliisin mukaan paikalla oli perjantaina 700 mielenosoittajaa. Osa ihmisistä yöpyi teltoissa Helsingin keskustassa.

Mielenosoittajat pysäköivät Mannerheimintielle kymmeniä autoja. Koko Mannerheimintie oli tukossa. Poliisi joutui siirtämään autoja. Jotkut mielenosoittajat jopa saunoivat keskellä Mannerheimintietä.

Poliisi otti kiinni muutamia kymmeniä mielenosoittajia. Mielenosoitus loppui sunnuntaina.

Convoy, mielenosoitus
Mielenosoittajia Eduskuntatalon portailla Helsingissä 4. helmikuuta.

 

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste