Presidentinvaalien ennakkoäänestys päättyi tiistaina. Ennakkoon äänesti noin 46 prosenttia prosenttia äänioikeutetuista. Ennakkoon kävi äänestämässä melkein kaksi miljoonaa suomalaista.
Suomessa on noin 4,3 miljoonaa ihmistä, jotka ovat äänioikeutettuja.
Presidentinvaalien toisella kierroksella ovat vastakkain Alexander Stubb ja Pekka Haavisto. Alexander Stubb on kokoomuksen ehdokas. Pekka Haavisto on valitsijayhdistyksen ehdokas. Haaviston puolue on vihreät.
Presidentinvaalien varsinainen vaalipäivä on ensi sunnuntai 11. helmikuuta.
