Me teemme selkolehtiä

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Laura Oja
Uutinen julkaistu: 05.10.2021

Tämä on uusi Selkosanomien verkkolehti. Selkolehtien toimitus teki lehtiuudistuksen yhteistyössä ammattikorkeakoulu Metropolian kanssa.

Selkolehtien uudistaminen käynnistyi viime vuonna Metropolian opiskelijoiden kanssa. Suunnittelu toimituksessa alkoi kuitenkin jo syksyllä 2019. Lehtien uudistaminen on siis kestänyt jo pitkään.

Kuvassa näet selkolehtien toimituksen. Me vastaamme Selkosanomien ja Lätta bladetin toimittamisesta: teksteistä, kuvista ja taitosta. Toimittajat kirjoittavat, kääntävät ja muokkaavat lehtien juttuja. He myös valokuvaavat ja valitsevat kuvia juttuihin yhdessä taittajan kanssa. Taittaja suunnittelee lehden taiton eli asettelee jutut ja kuvat paikoilleen. Suurin osa uutiskuvista valitaan kuvapankeista, pääasiassa Lehtikuvasta.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste