Matti Vanhanen on uusi valtiovarainministeri

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 08.06.2020

Keskusta valitsi uudeksi valtiovarainministeriksi Matti Vanhasen. Vanhanen on kokenut poliitikko. Hän oli Suomen pääministeri ja keskustan puheenjohtaja vuosina 2003–2010.

Suomen uusi valtiovarainministeri on Matti Vanhanen. Vanhanen on 64-vuotias. Hän on eduskunnan puhemies ja entinen pääministeri.

Keskustan puoluehallitus, eduskuntaryhmä ja europarlamentaarikot valitsivat ehdokkaan maanantaina aamupäivällä. Puolueen puheenjohtaja Katri Kulmuni esitti tehtävään Matti Vanhasta. Presidentti Sauli Niinistö nimittää Vanhasen valtiovarainministeriksi tiistaina.

Katri Kulmuni ilmoitti viime perjantaina, että hän eroaa valtiovarainministerin tehtävästä. Kulmuni erosi, koska hän tilasi esiintymiskoulutusta ministeriön varoilla.

Lähde STT

Yksi kommentti artikkeliin ”Matti Vanhanen on uusi valtiovarainministeri”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)