Matti Vanhanen on eduskunnan puhemies

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 03.02.2022

Eduskunnan uusi puhemies on Matti Vanhanen. Vanhanen valittiin puhemieheksi vuoden ensimmäisessä eduskunnan täysistunnossa.

Matti Vanhanen on kokenut poliitikko. Hän oli Suomen pääministeri ja keskustapuolueen puheenjohtaja vuosina 2003–2010. Viimeksi Vanhanen oli valtiovarainministeri eli rahaministeri. Matti Vanhanen on 66-vuotias.

Matti Vanhanen tuli puhemieheksi Anu Vehviläisen tilalle. Vehviläinen ei enää halunnut jatkaa puhemiehenä.

Eduskunnan muut puhemiehet ovat Antti Rinne ja Juho Eerola.

Eduskunta eli Suomen parlamentti aloitti tämän vuoden työt tiistaina 1. helmikuuta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)