Maskipakko loppui joukkoliikenteessä

Teksti: Betty Marschan, lähteet Yle, HRT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 28.10.2021

Joukkoliikenteen matkustajat voivat nyt itse päättää, käyttävätkö he maskia. Maskien käyttö on nyt vapaaehtoista.

VR ja HSL poistivat maskipakon tämän viikon maanantaina. Matkustajat voivat nyt itse päättää, käyttävätkö he maskia junassa, bussissa, raitiovaunussa ja metrossa. VR suosittelee, että maskia käytetään.

Koronarajoituksia on purettu Suomessa viime viikkojen aikana. Joukkoliikenteessä noudatetaan ohjeita, joita THL eli Terveyden ja hyvinvoinnin laitos antaa.

Palvelualojen henkilökunta käyttää edelleen maskeja. Esimerkiksi asiakaspalvelutyössä olevat henkilöt käyttävät maskeja myös jatkossa. Matkustajilla maski ei ole enää pakollinen. Maskia on kuitenkin hyvä vielä käyttää.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste