Lumi antoi norpille toivoa

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.02.2020

Itä-Suomen pakkaset ja lumisade antavat toivoa saimaannorpalle.

Talvi on ollut vaikea saimaannorpalle. Norpat synnyttävät poikasensa eli kuutin pesään, joka on tehty lumihankeen jään päälle.

Saimaalla on tänä talvena vain vähän lunta. Kinoksia ei ole lainkaan. Ilma kuitenkin kylmeni hiukan helmikuun alussa.

Lähde Yle

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste