Lentokentällä voi nukkua

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Finavia
Uutinen julkaistu: 11.03.2015

Helsinki-Vantaan lentokentällä on uusia munanmuotoisia lepotuoleja eli unikapseleita, joissa matkustajat voivat levätä.

Unikapselit ovat suomalainen keksintö. Helsinki-Vantaa on nyt ensimmäinen lentokenttä, joka saa niitä käyttöönsä.

Monet Aasiaan matkustavat vaihtavat lentokonetta Helsinki-Vantaalla. Joskus vaihtoaika voi olla pitkä.

– Kaukaa tulevat matkustajat ovat usein olleet valveilla kauan ja ovat väsyneitä. Haluamme tarjota väsyneille matkustajille rauhallisen paikan, jossa he voivat levätä. Uskon, että monet arvostavat näitä unikapseleita, sanoo lentokenttäyhtiö Finavian apulaisjohtaja Heikki Koski.

Unikapselissa nukkuminen maksaa yhdeksän euroa tunnilta. Jos haluaa peitteen ja tyynyn mukaan, hinta on 15 euroa tunnilta.

3 kommenttia artikkeliin ”Lentokentällä voi nukkua”

  1. Hei! Se on tosi hyvä jutu matkutaijajille.mutta hinta on hallis .jos hintä on halvempi kaikki käyttävät.

    Vastaa
  2. Eikö hotelli tule oikeastaan halvemmaksi jos joku tuolilla nukkuminen tulee maksamaan 90e+ jo kuudelta tunnilta? Aivan höpöä hommaa.

    Vastaa
  3. Älä muuta sano. Aivan liian kallista. En maksaisi kuin n. 15e yö. Ja jos joutuu vielä ottamaan molemmille tai kaikille matkustajille ni hemmetin kallista. Sillähän pääsis jo luksushotelleihin. … Mikä idea tossa on????

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)