Lapset voivat melko hyvin

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 23.11.2016

Suomalaiset 6-vuotiaat lapset ovat tyytyväisiä elämäänsä. Näin kertoo tutkimus, jossa haastateltiin 6-vuotiaita lapsia eri puolilla Suomea.

Lähes kaikilla lapsilla on paljon kavereita. Lapset kertoivat, että aikuiset kotona ja päiväkodissa kuuntelevat heitä.

Tutkimus osoittaa, että lapset iloitsevat tavallisesta puuhastelusta ja pelaamisesta perheen kanssa. Erikoista ohjelmaa ei tarvita.

Toisaalta pieni joukko lapsista ei voi hyvin. Pieni osa lapsista kertoi, että he eivät saa apua tai myönteistä palautetta.

Noin joka kymmenes lapsi ei osannut sanoa, missä he ovat hyviä tai mikä tekee heidät iloisiksi. Suurimpia suruja lapsille ovat kiusaaminen ja satuttaminen.

Tutkimuksen toteutti lapsiasiainvaltuutetun toimisto.

Lähde Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)