Länsimetro on valmis

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 08.12.2022

Länsimetro on valmis. Länsimetron liikennöinti alkoi viime viikonloppuna.

Helsingin ja Espoon metrokartassa on nyt viisi uutta asemaa. Asemat ovat Finnoo, Kaitaa, Soukka, Espoonlahti ja Kivenlahti.

Länsimetron jatko-osa on seitsemän kilometriä pitkä. Metron kokonaispituus Helsingissä ja Espoossa on yhteensä 43 kilometriä. Metrossa on 30 asemaa. Metrolla voi matkustaa Itä-Helsingistä Vuosaaresta ja Mellunmäestä Etelä-Espoon Kivenlahteen.

Metro laajeni edellisen kerran vuonna 2017. Silloin liikennöinti jatkui Helsingin Ruoholahdesta Espoon Matinkylään.

Helsingin ja Espoon metro on maailman pohjoisin metro ja Suomen ainoa metro.

Kuvassa näkyy metrokartta, johon on merkitty Länsimetron viisi uutta asemaa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)