Lähipäivinä kovia pakkasia

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 05.01.2017

Kunnon talvi saapui vihdoin Suomeen. Talven uusi pakkasennätys syntyi torstaiyönä.

Tämän talven pakkasennätys on nyt -41,7 astetta. Ennätys mitattiin Muoniossa Lapissa torstaiyönä. Myös Sallassa lämpötila lähenteli yöllä ennätystä. Siellä mitattiin yöllä -41,4 astetta.

Lapissa -30 astetta on nyt ihan tavallinen lämpötila. Muualla maassa pakkasasteet vaihtelevat 18–23 asteen välillä. Kovan tuulen takia pakkanen tuntuu todella kylmältä. Ilmatieteen laitoksen mukaan viikon kylmin yö on torstain ja perjantain välinen yö.

Lauantaina sää lauhtuu, ja sunnuntaina sataa lunta.

Lähde STT

Kuuntele juttu

Yksi kommentti artikkeliin ”Lähipäivinä kovia pakkasia”

  1. toivottavasti kaikilla on lämmintä yllä että ette palellu ja tule kipeäksi toivottaa: jp lintsaaja

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste