Presidentti tapaa Kultarannassa joka kesä vieraita. Presidentti keskustelee Kultarannassa vieraidensa kanssa ulko- ja turvallisuuspolitiikasta.
Keskustelut alkoivat sunnuntaina 16. kesäkuuta ja ne päättyvät tänään maanantaina 17. kesäkuuta. Keskustelun teemoina ovat tänä vuonna Euroopan tulevaisuus, turvallisuus, demokratia ja politiikan muutos. Kaksipäiväinen tilaisuus järjestetään seitsemännen kerran.
Keskusteluihin on kutsuttu sata vierasta. Vieraat ovat eri alojen asiantuntijoita ja vaikuttajia. Keskustelujen päävieras on Saksan liittopresidentti Frank-Walter Steinmeier.
Kultaranta-keskustelut järjestetään Naantalin Kultarannassa. Kultaranta on tasavallan presidentin kesäkoti. Presidentti muuttaa Kultarantaan aina kesäkuun puolivälissä ja asuu siellä elokuun puoliväliin saakka. Kovin pitkää kesälomaa presidentillä ei yleensä ole.

Kiitos teille! Hyvää uutisia koska auttaa minua että mahdollisuus lukea ja ymmärtää politiikka uutinen ja auttaa minun kielitaitoa parempi kuin ennen.
Terveisin Rouhollah