Kreikka on edelleen suosituin lomakohde

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 07.06.2016

Monet suomalaiset lomailevat myös tänä kesänä Kreikan saaarilla. Kreikka on suomalaisten suosikkikohde.

Kreikka on suosituin kesälomakohde. Kroatian suosio kasvaa koko ajan. Turkin suosio on sen sijaan vähentynyt. Turkin matkoja myydään tänä vuonna neljänneksen vähemmän kuin viime vuonna. Kreikan lisäksi suomalaisten perinteinen suosikkikohde on Espanja. Monet suomalaiset matkustavat Esoanjaan kuitenkin talvella. Silloin monet valitsevat Kanarian saaret.

Suomalaiset matkustavat kesälomalla mielellään myös eurooppalaisiin kaupunkeihin. Suosituimpia kaupunkikohteita ovat tänä kesänä Espanjan Barcelona, Englannin Lontoo, Italian Rooma, Viron Tallinna ja Ruotsin Tukholma.

Useimpien suomalaisten kesäloman ulkomaankohde on lähellä sijaitseva Viro.

Lähde Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)