Koronavilkusta tuli suuri menestys

Teksti: Betty Marschan
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.09.2020

Koronavilkku on sovellus, jonka voi ladata älypuhelimeen ilmaiseksi. Koronavilkun avulla yritetään estää koronaviruksen leviämistä.

Koronavilkku on sovellus, joka toimii älypuhelimessa. Sen voi ladata Android- ja Apple -matkapuhelimiin.

Koronavilkku antaa ilmoituksen, jos käyttäjä on altistunut koronavirukselle. Sovellus kertoo myös, kuinka täytyy toimia, jos on saanut tartunnan. Näin käyttäjä ei levitä koronavirusta eteenpäin.

Jos on saanut tartunnan, ihminen voi ilmoittaa sovelluksen avulla siitä muille. Tartunnasta voi ilmoittaa myös nimettömästi.

– Toivon, että mahdollisimman moni lataa Koronavilkun, Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) johtaja Mika Salminen sanoo.

Suomalaiset ovat innostuneet Koronavilkku-sovelluksesta. Sen on ladannut 1,8 miljoonaa suomalaista. Melkein joka kolmas suomalainen on ladannut Koronavilkun.

Koronavilkun voi ladata ilmaiseksi internetistä osoitteesta koronavilkku.fi.

Lähteet Yle, HBL

Yksi kommentti artikkeliin ”Koronavilkusta tuli suuri menestys”

  1. Teknologialla on myös haittoja, mutta emme kiellä, että se joskus auttaa ihmiskuntaa, ja tämä sovellus on suurin todiste

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)