Koronarokotukset alkoivat

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.01.2021

Koronarokotukset on aloitettu. Rokotukset etenevät hitaasti.

Suomessa on annettu vajaat 20 000 koronarokotetta. Rokotukset ovat alkaneet paljon hitaammin kuin Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL arvioi vielä joulukuussa.

Suomalaisten rokottaminen on hidasta, koska käytössä on ainostaan yksi rokote. Terveysviranomaiset toivovat, että käyttöön saadaan toinen rokote tammikuussa.

– Tämän jälkeen pääsemme rokottamaan kaksi kertaa nopeammin, THL:n ylilääkäri Hanna Nohynek lupaa.

Suomalaiset suhtautuvat myönteisesti koronarokotteeseen. Yli 80 prosenttia aikoo ottaa rokotteen.

Lähteet MTV3, Yle

2 kommenttia artikkeliin ”Koronarokotukset alkoivat”

  1. Vauuu hienoa kehitystä rokotteet ohjelmassa , se antaa kaikille toivoa, että jonain päivänä voimme voittaa tämän viruksen

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)