Tehosterokotteita kaikille tammikuussa

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.01.2023

Koronan tehosterokotteita aletaan antaa kaikille aikuisille tammikuussa. Kaikki yli 18-vuotiaat voivat saada koronarokotteen, jos haluavat.

Perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiuru sanoo, että koronan tehosterotukset alkavat mahdollisimman pian. Kiurun mukaan rokotusten aloittaminen menee luultavasti tammikuun alkuun.

– Jokaisella täytyy olla mahdollisuus saada koronan tehosterokotus, Krista Kiuru sanoi tiistaina  sosiaali- ja terveysministeriön tiedotustilaisuudessa.

Koronarokostusten ohjeet muuttuvat aiemmista. Tehosterokotuksia saavat kaikki aikuiset. Rokotuksia voi saada myös yksityisiltä lääkäriasemilta. Rokotteita annetaan myös työterveyshuollossa.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos eli THL suosittelee kaikille 18 vuotta täyttäneille kolmea koronarokotusta. Yli 50 prosenttia suomalaisista on saanut kolme koronarokotusta.

Perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiuru kertoi koronan tehosterokotuksista tiistaina 20. joulukuuta.

Yksi kommentti artikkeliin ”Tehosterokotteita kaikille tammikuussa”

  1. Meidän Krista on oikein ottanut sydämen asiaksi koronan hoidon, hyvä kun huolehditaan ja myös pannaan toimeksi.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)