Koronakriisi lisää yksinäisyyttä

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 06.05.2020

Yksinäisyys voi tuntua pahemmalta, kun joutuu olemaan koko ajan kotona.

Koronakriisi eli poikkeustilanne vaikeuttaa monien ihmisten elämää.

Yksinäisyys ja perheiden hätä on kasvanut koronaviruskriisin aikana. Ensi- ja turvakotien liiton mukaan koronavirus näkyy järjestön toiminnassa. Turvakotien asiakasmäärät ja chat-palveluiden käyttö ovat lisääntyneet.

Poliisi sai kotihälytyksiä tavallista enemmän jo maaliskuussa. Poikkeustila vaikeuttaa perhe-elämää. Kun kaikki ovat neljän seinän sisällä, voivat myös tilanteet kiristyä.

Myös yksinäisyys voi tuntua entistä pahemmalta. HelsinkiMissio-järjestön uuden kampanjan teema on yksinäisyys. Kampanjalla muistutetaan, että joukossamme on ihmisiä, joille yksinäisyys on arkipäivää.

Lähteet Kirkko ja kaupunki, HelsinkiMissio

Kuuntele juttu

2 kommenttia artikkeliin ”Koronakriisi lisää yksinäisyyttä”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste