Korkein oikeus kumosi toimittajan tuomion

Teksti: Selkosanomat, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 14.01.2022

Korkein oikeus on kumonnut toimittaja Johanna Vehkoon tuomion. Oikeuden mielestä Vehkoo ei loukannut Junes Lokan kunniaa.

Krkeimman oikeuden päätös asiassa tuli tämän viikon tiistaina. Korkein oikeus kumosi aiemman hovioikeuden tuomion. Hovioikeus antoi Johanna Vehkolle tuomion kunnianloukkauksesta. Korkein oikeus vapautti Johanna Vehkoon rangaistuksesta.

Oikeudenkäynti koski asiaa, jossa Johanna Vehkoo arvosteli Junes Lokan toimintaa Facebookissa. Korkeimman oikeuden mielestä Vehkoo arvosteli nimenomaan Lokan kirjoituksia ja toimintaa eikä häntä henkilönä.

Korkeimman oikeuden mukaan Junes Lokka on esittänyt julkisuudessa tiettyjä ihmisryhmiä halventavia ja vihamielisiä mielipiteitä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste