Korkeasaaren karhut heräsivät talviunilta

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet Korkeasaari, Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 21.02.2023

Korkeasaaren karhut heräsivät talviunilta viime viikonloppuna. Korkeasaaren eläintarhan 22- ja 17-vuotiaat naaraskarhut nukkuivat yli kolme kuukautta.

Helsingin Korkeasaaren karhut ovat heränneet talviunilta viime vuosina yleensä helmikuussa. Karhut menivät talviunille marraskuun alussa. Karhut nukkuivat yli kolme kuukautta. Kumpikaan karhu ei herännyt kertaakaan koko talven aikana.

Karhut heräilivät jo perjantaina. Karhut ilmoittivat, että ne ovat heränneet ja kolistelivat pimeässä talvipesässä.

Lauantaina karhut tervehtivät eläintenhoitajaa. Karhut olivat virkeitä ja nälkäisiä. Karhut söivät omenaa, porkkanaa ja salaattia. Karhut leikkivät viikonloppuna iloisina lumessa.

Karhut laihtuivat talviunien aikana 50 kiloa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)