Helsingin Korkeasaaren karhut ovat heränneet talviunilta viime vuosina yleensä helmikuussa. Karhut menivät talviunille marraskuun alussa. Karhut nukkuivat yli kolme kuukautta. Kumpikaan karhu ei herännyt kertaakaan koko talven aikana.
Karhut heräilivät jo perjantaina. Karhut ilmoittivat, että ne ovat heränneet ja kolistelivat pimeässä talvipesässä.
Lauantaina karhut tervehtivät eläintenhoitajaa. Karhut olivat virkeitä ja nälkäisiä. Karhut söivät omenaa, porkkanaa ja salaattia. Karhut leikkivät viikonloppuna iloisina lumessa.
Karhut laihtuivat talviunien aikana 50 kiloa.
