Kokoomus saa Helsingin pormestarin paikan

Teksti: Selkosanomat, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Emmi Korhonen
Uutinen julkaistu: 22.05.2025

Daniel Sazanov on Helsingin uusi pormestari. Kokoomus voitti kuntavaalit Helsingissä.

Kamppailu suurimman puolueen paikasta oli tiukka, sillä SDP sai melkein yhtä paljon ääniä. Pormestarin paikka kuuluu puolueelle, joka saa vaaleissa eniten ääniä. Uusi pormestari aloittaa kesäkuussa.

Kokoomuksen Sazanov haluaa houkutella Helsinkiin enemmän ulkomaalaisia työntekijöitä.

– Helsingissä on hyvä yhteistyö kuntapolitiikassa. Uskon, että tämä jatkuu myös tulevaisuudessa, Sazonov sanoo.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)