Kokoomuksen uusi johtaja on Orpo

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 13.06.2016

Sisäministeri Petteri Orpo on kokoomuksen uusi puheenjohtaja. Hänestä tulee uusi valtiovarainministeri.

Petteri Orpo voitti puheenjohtaja Alexander Stubbin äänestyksessä kokoomuksen puoluekokouksessa. Kokous pidettiin Lappeenrannassa viikonvaihteessa. Stubb oli kokoomuksen puheenjohtajana kaksi vuotta. Hän oli edellisen hallituksen pääministeri. Nykyisessä hallituksessa hän oli valtiovarainministeri.

– Haluan kokoomuksen, joka ymmärtää paremmin ihmisten arkea ja elämää, sanoi Orpo.

Köyhyydestä ja vähäosaisuudesta pitää Orpon mielestä puhua enemmän. Näin kokoomus saa takaisin kannattajia, jotka ovat hylänneet puolueen. Toisaalta Orpo haluaa, että hallitus jatkaa työelämän muuttamista joustavammaksi.

Lähde Yle

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste