Kirkko on selväsanainen

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Kaisa Kaatra
Uutinen julkaistu: 25.10.2017

Evankelis-luterilainen kirkko sai Vuoden selväsanainen -palkinnon.

Kirkko sai palkinnon, koska se on tehnyt jo kauan selkokielisiä aineistoja. Se on edistänyt kirkon saavutettavuutta.

Kirkko on julkaissut muun muassa selkokielistä tietoa kirkollisista toimituksista ja kirkkovuodesta. Kirkolla on myös selkokielisiä verkkosivuja. Selkokielisyys on osa kirkon ohjelmaa, joka tähtää saavutettavuuteen. Saavutettavuusasiantuntijat Riitta Kuusi ja Maria Sten ovat tehneet selkokielisiä tekstejä kirkolle.

– Tuntuu hienolta saada palkinto työstään. Kirkon selkokielinen aineisto on saanut paljon myönteistä palautetta, he sanovat.

Selkokielen neuvottelukunta jakoi palkinnon 17. lokakuuta Kuntalolla Helsingissä. 17. lokakuuta on demokratiapäivä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)