Kiinan presidentti kävi Suomessa

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.04.2017

Kiinan presidentti Xi Jinping vieraili viime viikolla Suomessa.

Kiinan presidentti oli matkalla Yhdysvaltoihin. Hän pysähtyi kahdeksi päiväksi Suomeeen ja jatkoi sitten Yhdysvaltoihin presidentti Donald Trumpin vieraaksi.

Presidentti Xi Jinping tapasi Helsingissä presidentti Sauli Niinistön. Suomi ja Kiina solmivat vierailun aikana useita sopimuksia.

Kiina on Suomelle tärkeä kauppakumppani. Suomessa on esimerkiksi ympäristötekniikkaa, josta Kiina on kiinnostunut.

Vierailun aikana varmistui, että Ähtärin eläinpuisto saa isopandoja Kiinasta. Isopandat ovat uhanalaisia eläimiä. Kiinalaisilla on tapana lahjoittaa isopandoja maihin, joita he pitävät ystävinään.

Lähteet STT, Yle

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste