Kesäjuhlat houkuttelevat paljon yleisöä

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 18.07.2016

Monilla kesän festivaaleilla käy enemmän yleisöä kuin koskaan aiemmin.

Turun Ruisrock teki heinäkuun alussa uuden ennätyksen. Ruisrockiin saapui viikonlopun aikana yhteensä 100 000 kävijää. Se on enemmän kuin koskaan aiemmin. Perjantain ja lauantain liput myytiin loppuun, sunnuntaina kävijöitä oli 30 000.

Seinäjoella Provinssissa kävi viimeisenä festivaalipäivänä 31 000 vierailijaa. Sekin on uusi ennätys. Provinssissa kävi kaikkiaan 71 000 vierasta.

Raumanmeren juhannus keräsi kahtena päivänä noin 30 000 kävijää. Paljon kävijöitä odotetaan myös esimerkiksi Tammerfestiin, Weekendiin ja Rovaniemen Simerockiin.

Lähde STT

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste