Kävikö sukellusvene Helsingin edustalla?

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 29.04.2015

Merivartiosto teki maanantaina havainnon, että Helsingin edustalla meressä oli jotakin. Kyseessä saattoi olla vieraan vallan sukellusvene.

Tarkkaa tietoa ei ole, mitä meressä oli. Jos kyseessä oli vieraan vallan sukellusvene, kyseessä oli Suomen alueloukkaus.

Merivoimat käytti tiistaina syvyyspommeja aluksen tai muun esineen etsimisessä. Syvyyspommit olivat merivoimien mukaan varoittamista varten. Niillä ei vahingoiteta meressä olevaa alusta tai esinettä.

Puolustusministeri Carl Haglund sanoi, että tilanne on nyt ohi. Tutkinta kuitenkin jatkuu vielä pitkään.

Monet arvelivat, että kyseessä saattoi olla venäläinen sukellusvene tai muu tiedustelualus. Tapaus muistuttaa sukellusvenejahtia, joka käynnistyi Ruotsissa viime syksynä.

Yksi kommentti artikkeliin ”Kävikö sukellusvene Helsingin edustalla?”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)