Kauran suosio kasvaa

Teksti: Betty Marschan
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 04.05.2021

Yhä useammat elintarvikkeet sisältävät kauraa.

Yhä useammat elintarvikkeet sisältävät kauraa.

Kaura on jo Suomen toiseksi suosituin viljakasvi. Kauran käyttö elintarvikkeissa kasvoi viime vuonna 30 prosentilla, kun sitä vertaa vuoteen 2019.

Kauraa ei käytetä ainoastaan elintarvikkeissa. Kauraa voidaan käyttää kosmetiikan ainesosana. Kaurasta voidaan valmistaa ksylitolia. Ksylitolituotteet suojaavat hampaan pintaa. Kauraa viedään Suomesta Saksaan, Alankomaihin ja Belgiaan.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)