Kansallispuistot tarvitsevat lisää rahaa

Teksti: Selkosanomat, lähteet Yle, Luontoon.fi
Kuva: Metsähallitus / Mitja Piipponen
Uutinen julkaistu: 26.09.2023

Suomen hallitus ehdottaa, että kansallispuistoihin tulee vapaaehtoinen pääsymaksu.

Kansallispuistojen hoitamiseen tarvitaan lisää rahaa. Siksi hallitus ehdottaa, että kansallispuistoihin tulee vapaaehtoinen pääsymaksu.

Suomessa on 41 kansallispuistoa, jotka ovat suosittuja retkeilypaikkoja. Metsähallituksen mukaan kansallispuistoissa oli viime vuonna 3,5 miljoonaa kävijää. Niissä käy suomalaisia ja ulkomaisia retkeilijöitä.

Kansallispuistoissa on retkeilyreittejä, nuotiopaikkoja ja ulkovessoja. Niiden kaikkien hoitaminen on kallista.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)