Kallion sauna sai julkisuutta

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 20.01.2016

Turvapaikanhakijoiden saunahetki Helsingissä Arlan saunassa nousi maailmalla uutiseksi.

Joukko irakilaisia turvapaikanhakijoita istuu Helsingin Kalliossa yleisen saunan lölyissä.  Tunnelma on hyvä ja rauhallinen. Tällaisen näkymän ikuisti hollantilainen valokuvaaja Ilvy Njiokiktjien. Kuva julkaistiin The New York Times -lehdessä. Se on herättänyt valtavasti ihastusta.

Lehden toimittaja ja valokuvaaja tekivät viime marraskuussa Suomessa juttua Pohjoismaiden pakolaistilanteesta. Njiokiktjien törmäsi sattumalta irakilaisiin, jotka kantoivat pyyhettä mukanaan. He kutsuivat kuvaajan mukaansa saunomaan.

Arlan saunan omistaja Kimmo Helistö tarjoaa saunan naapurin vastaanottokeskuksen asukkaille.

Lähde: Metro

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste