Itärajan Vaalimaalle kasino

Teksti: lähteet IS, HS
Kuva: Casino Helsinki
Uutinen julkaistu: 25.09.2012

Kasino avataan vuonna 2015.

Raha-automaattiyhdistys RAY on päättänyt perustaa Suomen toisen kasinon Virolahdelle Vaalimaalle.

Vaalimaa on vilkkain Suomen ja Venäjän välinen rajanylityspaikka. Kasino perustetaan Vaalimaa shopping centerin eli ostoskeskuksen yhteyteen.

Rakennustyöt alkavat keväällä 2013, ja kasino aloittaa toimintansa kolmen vuoden kuluttua. Kasinolla houkutellaan erityisesti venäläisiä asiakkaita. Pietarin suurkaupunki sijaitsee lyhyen ajomatkan päässä. Venäjältä löytyy paljon ihmisiä, joita uhkapelit kiinnostavat. Kasinotoiminta ei ole virallisesti Pietarissa sallittua.

Virolahdella on 3 500 asukasta. Kunta on pieni ja syrjäinen rajaseutupaikka. Ilta-Sanomien mukaan kunnan asukkaat suhtautuvat tulevaan peliparatiisiin myönteisesti. Kasinon toivotaan tuovan Virolahdelle työtä, rahaa ja elämää.

– Tämä on meille lottovoitto, Virolahden kunnanjohtaja Osmo Havuaho toteaa Helsingin Sanomissa.

Kasino on pelihuoneisto, jossa voi huvitella ja pelata rahapelejä. Kasinot toimivat usein hienojen hotellien yhteydessä ulkomailla. Maailman tunnetuimpia kasinokaupunkeja ovat Las Vegas ja Monte Carlo.

2 kommenttia artikkeliin ”Itärajan Vaalimaalle kasino”

  1. hei minun mielipiteeni on hieno juttu että se loppu automaattiyhdistys koska ray on huono tapa who know how to stop kiitti teille!

    Vastaa
  2. Tämä on hyvä uutinen, koska se luo valtavasti työpaikkoja ja jopa myyntiä, joka voi auttaa yhteisöä. Tähän asti kasino on edelleen toiminnassa.
    Casino Kokemus

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)