Hyvää äitienpäivää!

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 10.05.2020

Tänään on äitienpäivä. Äitienpäiviä on vietetty yli 100 vuoden ajan äitien kunniaksi.

Suomessa vietetään äitienpäivää joka vuosi toukokuun toisena sunnuntaina. Ensimmäisen kerran äitienpäivää vietettiin jo vuonna 1918.

Äitienpäivään liittyy monia perinteitä. Lapset lähettävät äidille äitienpäiväkortin. Äidit saavat usein kukkia tai aamiaisen vuoteeseen äitienpäivän aamuna.

Monet perheet vievät äidin lounaalle ravintolaan äitienpäivänä. Tänä vuonna tästä perinteestä täytyy luopua. Ravintolat ovat kiinni koronaviruksen takia.

Äitienpäivä on myös virallinen liputuspäivä. Liput nousevat salkoihin koko maassa. Presidentti palkitsee äitienpäivänä kymmeniä äitejä.

Lähde: www.juhlapyhät.fi

6 kommenttia artikkeliin ”Hyvää äitienpäivää!”

  1. Hyvää Eidä kaikille äideille, koska äitini on Jumalan armossa, olkoon Jumala armollinen hänelle

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)