Suomi päätti, että se tulkitsee EU:n sääntöjä yhtä vapaasti kuin monet muut maat. Siksi myös hyönteiset ovat nyt elintarvikkeita. Ennen Suomi kielsi hyönteisten myymisen ruokana.
Elintarvikevirasto Evira valvoo, että hyönteisruuat ovat turvallisia. Monissa maissa syödään paljon hyönteisiä. Esimerkiksi Kamputseassa friteeratut sirkat ovat tavallinen ruokalaji.
Hyönteisissä on paljon valkuaisaineita eli proteiinia. Ne ovat siis terveellisiä. Hyönteisten kasvatus ei ole ympäristölle niin vahingollista kuin sikojen ja lehmien kasvatus. Suomessa on jo muutamia hyönteisfarmeja, jotka kasvattavat esimerkiksi toukkia ja sirkkoja.
Lähteet HS, HBL

Luulen,että jotkut hyönteiset voivat Tehdään ruoanlaitto.
koska olen thai. Voimme otta hyönteisiä kokkiin.