Hossa on uusi kansallispuisto

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Jasse Hast/Vastavalo
Uutinen julkaistu: 20.01.2016

Hossa on Suomen seuraava kansallispuisto. Hossa sijaitsee Suomussalmen ja Kuusamon kuntien alueella.

Ympäristöministeri Kimmo Tiilikainen esittää Hossaa kansallispuistoksi Suomen itsenäisyyden juhlavuoden kunniaksi. Suomi täyttää sata vuotta ensi vuonna eli vuonna 2017.

Hossan kansallispuiston alueeseen kuuluvat Hossa, Moilasenvaara ja Kuusamon Julma-Ölkky. Hossa on ollut tärkeä alue myös Suomen itsenäistymisen kannalta. Kansallispuiston nimestä päätetään myöhemmin tänä vuonna.

Itsenäisyyden juhlavuonna perustetaan myös luonnonsuojelualue pääkaupunkiseudulle Porkkalaan.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste