Henriksson nousi RKP:n johtoon

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 13.06.2016

Anna-Maja Henriksson on ensimmäinen nainen, joka on valittu ruotsalaisen kansanpuolueen puheenjohtajaksi.

Ruotsalaisen kansanpuolueen (RKP) puoluekokous valitsi kansanedustaja Anna-Maja Henrikssonin puolueen uudeksi puheenjohtajaksi. Kokous pidettiin viikonvaihteessa Turussa.

Henriksson on ollut pitkään kansanedustaja. Hän on ollut myös oikeusministeri. Henriksson on ammatiltaan pankkijuristi.

‑ Tämä on fantastinen asia, Henriksson iloitsi valinnan jälkeen.

Henriksson pyrki RKP:n johtoon kolme neljä vuotta sitten. Silloin hän hävisi äänestyksessä Carl Haglundille.

RKP otti myös sotilasliitto Natoon. RKP:n mielestä Suomen kannattaa liittyä Natoon vuoteen 2025 mennessä.

Lähde Yle

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste