Helsinkiläiset siivoavat rantoja yhdessä

Teksti: Betty Marschan
Kuva: Satakolkyt / Iina Kaikko
Uutinen julkaistu: 05.11.2020

Ihmiset siivoavat rantoja talkoovoimin. Mielekäs vapaaehtoinen työ innostaa monia Helsingin asukkaita.

Vuonna 2019 Helsingissä alkoi talkooprojekti, jossa siivotaan kaikki Helsingin rannat yhdessä. Vuonna 2019 muutama nuorisojärjestö aloitti Satakolkyt-siivousprojektin Helsingissä.

Nyt ihmiset ovat siivonneet yli 130 kilometriä Helsingin rantoja. Rannoilta on kerätty satoja täysiä roskasäkkejä. Roskat on viety roskiksiin.

Verkkosivuilla helsinkiläiset voivat valita, minkä rannan he haluavat siivota. Kun ranta on siivottu, siivoaja ilmoittaa sen projektin verkkosivuilla. Silloin ranta saa vihreän värin karttaan.

Lähteet Yle, Satakolkyt.fi.

Kuuntele juttu

Yksi kommentti artikkeliin ”Helsinkiläiset siivoavat rantoja yhdessä”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste