Helsinki kasvaa nopeasti

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 07.11.2018

Suomen pääkaupunki Helsinki kasvaa. Helsingissä on tämän vuoden lopussa 650 000 asukasta.

Helsinki kasvaa nopeammin kuin tutkijat uskoivat aiemmin. Väestöennusteen mukaan pääkaupunkiin muuttaa joka vuosi 7 000–8 000 uutta asukasta. Kasvu jatkuu 2030-luvulle saakka. Tämän jälkeen kuolleiden määrä suurenee ja väestönkasvu hidastuu.

Helsingin väkiluku kasvaa monesta eri syystä. Monet maahanmuuttajat jäävät Helsinkiin. Myös monet suomalaiset muuttavat muualta Helsinkiin. Helsingissä on paljon työpaikkoja.

Helsingin väkiluku ylittää 700 000 asukasta jo seitsemän vuoden päästä. Myös Helsingin ruotsinkielisten asukkaiden määrä kasvaa. Helsingissä on nyt noin 36 000 ruotsinkielistä. Ennusteen mukaan vuonna 2050 helsinkiläisiä on yli 820 000.

Lähde Metro

Yksi kommentti artikkeliin ”Helsinki kasvaa nopeasti”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)