Helsingin Kalasataman kerrostalossa tulipalo

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, HS
Kuva: Lehtikuva / Markku Ulander
Uutinen julkaistu: 25.05.2026

Helsingin Kalasataman kerrostalopalo sai alkunsa ehkä parvekkeen kaasugrillistä. Tulipalo vaurioitti kerrostaloa pahasti. Kerrostalo on käyttökiellossa.

Helsingin Kalasatamassa syttyi lauantai-iltana kerrostalopalo. Poliisin mukaan palo sai alkunsa parvekkeelta, jossa talon asukkaat käyttivät kaasugrilliä.

Tulipalo levisi nopeasti talon näljännestä kerroksesta kattorakenteisiin. Kerrostalo vaurioitui niin pahasti, että se on käyttökiellossa. Asunnon asukkaat ovat vanhoja ihmisiä.

Vuokrataloyhtiö Lumo Kotien liiketoimintajohtaja Janne Ojalehto kertoo, että kaikki talon asukkaat ovat evakossa. Asukkaat on siirretty muualle asumaan. Talo on jälleen asumiskunnossa monen kuukauden kuluttua. Talossa on 62 asuntoa ja yksi liiketila.

Tulipalon aineelliset vahingit ovat suuret. Kukaan ei loukkaantunut palossa. Poliisi tutkii tulipaloa ja sen syttymissyytä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)