Helsingin ja Moskovan välille nopea junayhteys?

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 29.01.2020

Venäjän pääkaupungin Moskovan ja Helsingin välille suunnitellaan nopeaa junayhteyttä.

Helsingin ja Moskovan väliselle reitille suunnitellaan luotijunayhteyttä. Huippunopea junamatka kestäisi ainoastaan kuusi tuntia. Nykyisin matka kestää VR:n Tolstoi-junalla noin 15 tuntia.

Luotijunayhteys vaatii radan kunnostamista Suomen puolella. Venäläiset rakentavat Moskovan ja Pietarin välille uuden nopean junayhteyden vuoteen 2026 mennessä. Uusi rata maksaa 22 miljardia euroa.

Ulkomaankauppaministeri Ville Skinnari sanoo Helsingin Sanomissa, että Suomi on kiinnostunut yhteistyöstä.

Lähde HS

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste