Hallitukseen uusia ministereitä

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 30.06.2014

Hallituksessa on kolme uutta ministeriä. Suomen pääministerinä toimii seuraavat 10 kuukautta Alexander Stubb.

Kokoomuksen puheenjohtaja Alexander Stubb valitsi puolueestaan kolme uutta ministeriä. Laura Räty on sosiaali- ja terveysministeri, Petteri Orpo maa- ja metsätalousministeri ja Lenita Toivakka eurooppa- ja ulkomaankauppaministeri. Paula Risikko siirtyy liikenne- ja kuntaministeriksi. Entinen kuntaministeri Henna Virkkunen lähtee europarlamenttiin.

Pääministeri Stubbin tärkein yhteistyökumppani hallituksessa on valtiovarainministeri Antti Rinne. Rinne on myös Sdp:n puheenjohtaja.

Eduskunta jäi kesälomalle viime viikon lopulla. Eduskuntatyö jatkuu syyskuun alussa.

2 kommenttia artikkeliin ”Hallitukseen uusia ministereitä”

  1. miksi Jyrki Katainen ei ole pääministarinut hänen tilanne Alexander Stubbin.minä haluaisin tieta milloin jyrki katainen tule takaisin.ja nyt on hyvä suomessa sistemi hallitukseen.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)