Hallitukseen tulee kaksi uutta ministeriä

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 21.06.2016

Paula Risikko on uusi sisäministeri ja Kai Mykkänen on uusi ulkomaankauppa- ja kehitysministeri.

Kaksi kokoomuksen ministeriä vaihtuu. Muutos johtuu siitä, että Petteri Orpo syrjäytti Alexander Stubbin kokoomuksen johdosta. Stubb jatkaa nyt tavallisena kansanedustajana.

46-vuotias Petteri Orpo on nyt valtiovarainministeri. Hän oli aiemmin sisäministeri. Orpo sai paljon kehuja siitä, että hän hoiti hyvin pakolaiskriisiä.

56-vuotias Paula Risikko on uusi sisäministeri. Hän on ollut aiemmin ministerinä useita kertoja. Risikko osaa hyvin esimerkiksi sosiaali- ja terveysasioita. Hän on ollut muiden muassa kuntaministeri.

36-vuotias Kai Mykkänen on uusi ulkomaankauppa- ja kehitysministeri. Hän ei ole aiemmin ollut ministeri. Hän on aiemmin ollut töissä pankissa ja yritysten etujärjestössä EK:ssa. Mykkänen tuntee hyvin Venäjää.

Opetus- ja kulttuuriministerinä jatkaa 33-vuotias Sanni Grahn-Laasonen.

Lähde Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)