Estonian uppoamisen uhreja muisteltiin

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 07.10.2014

Autolautta Estonian uppoamisesta on kulunut 20 vuotta.

Muistopäivää vietettiin monissa maissa. Estonia upposi Itämerellä aamuyöllä 28. syyskuuta vuonna 1994.

Laiva oli matkalla Tallinnasta Tukholmaan. Vesi tulvi aluksen sisälle, koska laivan keulaportti irtosi syysmyrskyssä.

Turmassa kuoli 852 ihmistä. Heistä suurin osa oli virolaisia ja ruotsalaisia. 137 ihmistä pelastui.

Estonian onnettomuuden jälkeen autolauttojen turvallisuutta on parannettu monella tavalla.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste