Kuntavaalien äänestyksestä on tehty mahdollisimman turvallista. Äänestyksessä on otettu huomioon tarkasti koronapandemian vaikutus.
Äänestyspaikoilla noudatetaan turvavälejä ja maskisuositusta. Monessa kunnassa voi äänestää ulkona. Äänestäminen onnistuu joissakin kunnissa omassa autossa. Joissakin kunnissa äänestyspaikalle voi saapua polkupyörällä.
Ennakkoäänestys kestää tällä kertaa poikkeuksellisen pitkään eli kaksi viikkoa.
Kuntavaalien vaalipäivä on sunnuntai 13. kesäkuuta.
Lähteet STT, Yle
Löydät kuntavaaleista lisätietoa Selkokeskuksen verkkosivuilta.

