Ennakkoäänestys on käynnissä

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Heikki Saukkomaa
Uutinen julkaistu: 22.03.2023

Eduskuntavaalien ennakkoäänestys alkoi keskiviikkona. Ennakkoäänestys jatkuu ensi viikon tiistaihin.

Eduskuntavaalien ennakkoäänestys alkaa tänään. Ennakkoäänestys jatkuu 28. maaliskuuta saakka.

Ennakkoon voi äänestää esimerkiksi kauppakeskuksissa, kirjastoissa ja kunnanvirastoissa. Joissakin kunnissa voi äänestää ennakkoon myös kirjastoautossa.

Suomessa on melkein tuhat ennakkoäänestyspaikkaa. Ulkomailla voi äänestää ennakkoon 86 eri maassa.

Ennakkoäänestykseen tarvitset mukaan henkilöllisyystodistuksen.

Eduskuntavaalien varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina 2. huhtikuuta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)