Eduskunta nuorentui

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 06.05.2015

Eduskuntaan valittiin 14 alle 30-vuotiasta kansanedustajaa.

Alle kolmekymppisiä on viisi enemmän kuin edellisessä eduskunnassa. Uusien kansanedustajien keski-ikä on 47 vuotta. Vuoden 2011 vaaleissa keski-ikä oli korkeampi, 48 vuotta.

Eduskunnan nuorin on keskustan Petri Honkonen. Hän on 27-vuotias.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)