Ruuantähteet kuuluvat biojätteisiin, eivät sekajätteisiin. Yli 300 kiloa biojätettä menee kaatopaikalle joka vuosi sekajätteen mukana.
Taloyhtiöillä on velvollisuus jaotella jätteet erillisiin astioihin.
Suomalaiset heittävät edelleen sekajätteeseen paljon roskaa, jonka voi kierrättää.
Suomalaiset heittävät yhä sekajätteeseen paljon biojätettä. Kuvassa on Ämmässuon kaatopaikka Espoossa.
Ruuantähteet kuuluvat biojätteisiin, eivät sekajätteisiin. Yli 300 kiloa biojätettä menee kaatopaikalle joka vuosi sekajätteen mukana.
Taloyhtiöillä on velvollisuus jaotella jätteet erillisiin astioihin.
Nykyään kotitalouksien sekajätteet eivät enää mene kaatopaikoille. Ne viedään poltettavaksi polttolaitoksiin.