Anu Vehviläinen valittiin puhemieheksi

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.06.2020

Anu Vehviläinen on eduskunnan uusi puhemies. Eduskunta valitsi uuden puhemiehen tiistaina.

Eduskunta joutui valitsemaan uuden puhemiehen, koska Matti Vanhanen siirtyi valtiovarainministeriksi. Vanhanen oli aiemmin eduskunnan puhemies. Vanhanen siirtyi valtiovarainministeriksi, koska Katri Kulmuni joutui eroamaan tehtävästä.

Anu Vehviläinen on 56-vuotias. Hän on kokenut poliitikko. Vehviläinen on toiminut kunta- ja uudistusministerinä ja liikenneministerinä. Hän on keskustapuolueen jäsen.

Puhemies johtaa eduskunnan työtä. Puhemies myöntää eduskunnan täysistuntojen puheenvuorot. Eduskunnan ensimmäinen varapuhemies on Antti Rinne ja toinen varapuhemies on Juho Eerola.

Lähde Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)