Antti Lindtman on SDP:n uusi puheenjohtaja

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Heikki Saukkomaa
Uutinen julkaistu: 04.09.2023

Antti Lindtman on SDP:n uusi puheenjohtaja. Lindtman valittiin puheenjohtajaksi viime perjantaina SDP:n puoluekokouksessa Jyväskylässä.

Antti Lindtman valittiin perjantaina SDP:n uudeksi puheenjohtajaksi. Antti LIndtmanin vastaehdokas oli Krista Kiuru. Lindtman sai jäsenäänestyksessä 12 500 ääntä, Kiuru sai 3 600 ääntä. Kiuru luopui puhenjohtaehdokkuudesta, kun jäsenäänestyken tulos selvisi.

Antti Lindtman on 41-vuotias. Hän asuu Vantaalla. Lindtman on ollut eduskunnassa vuodesta 2011 lähtien.

Entinen puheenjohtaja Sanna Marin ei halunnut jatkaa SDP:n puheenjohtajana. Sanna Marin johti SDP:tä kolme vuotta. Marin oli Suomen pääministeri vuosina 2019–2023.

SDP:n puoluekokous valitsi uudeksi puoluesihteeriksi Mikkel Näkkäläjärven. SDP:n ensimmäinen varapuheenjohtaja on Nasima Razmyar. Varpuheenjohtajat ovat Matias Mäkynen ja Niina Malm.

SDP:n puoluekokous esitti, että puolue valitsee Jutta Urpilaisen presidenttiehdokkaaksi. Jutta Urpilainen on luvannut, että hän kertoo päätöksensä syksyn aikana.

 

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)