Antti Lindtman valittiin perjantaina SDP:n uudeksi puheenjohtajaksi. Antti LIndtmanin vastaehdokas oli Krista Kiuru. Lindtman sai jäsenäänestyksessä 12 500 ääntä, Kiuru sai 3 600 ääntä. Kiuru luopui puhenjohtaehdokkuudesta, kun jäsenäänestyken tulos selvisi.
Antti Lindtman on 41-vuotias. Hän asuu Vantaalla. Lindtman on ollut eduskunnassa vuodesta 2011 lähtien.
Entinen puheenjohtaja Sanna Marin ei halunnut jatkaa SDP:n puheenjohtajana. Sanna Marin johti SDP:tä kolme vuotta. Marin oli Suomen pääministeri vuosina 2019–2023.
SDP:n puoluekokous valitsi uudeksi puoluesihteeriksi Mikkel Näkkäläjärven. SDP:n ensimmäinen varapuheenjohtaja on Nasima Razmyar. Varpuheenjohtajat ovat Matias Mäkynen ja Niina Malm.
SDP:n puoluekokous esitti, että puolue valitsee Jutta Urpilaisen presidenttiehdokkaaksi. Jutta Urpilainen on luvannut, että hän kertoo päätöksensä syksyn aikana.
