Aluevaalien vaalipäivä on sunnuntaina

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 21.01.2022

Aluevaalien varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina 23. tammikuuta. Vaaleissa valitaan edustajat aluevaltuustoihin.

Aluevaltuustot päättävät esimerkiksi terveyskeskuksien palveluista ja vanhusten hoidosta. Tavoitteena on, että suomalaiset saavat jatkossa parempia palveluja ja aiempaa nopeammin. Uudet aluevaltuustot aloittavat työnsä 1. maaliskuuta.

Aluevaalien ennakkoäänestys päättyi viime tiistaina. Ennakkoon äänesti yli miljoona ihmistä. Joka neljäs äänioikeutettu äänesti ennakkoon.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)