Alkoholin myynti kasvoi vähän

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 28.02.2019

Viime vuonna suomalaiset ostivat alkoholijuomia hiukan enemmän kuin edellisenä vuotena.

Lonkeroiden myynti kasvoi eniten. Vahvoja lonkeroita myytiin viisi kertaa aiempaa enemmän. Suomalaiset ostivat 26 miljoonaa litraa lonkeroa. Sitä kului keskimäärin yli viisi litraa jokaista suomalaista kohti.

Alkoholin myynti helpottui viime vuonna. Siksi monet pelkäsivät, että suomalaiset juovat paljon enemmän. Alkoholin kulutus kasvoi kuitenkin vain vähän, noin prosentin verran.

Myös vahvojen oluiden myynti kasvoi. Sen sijaan miedomman keskioluen ja siiderin myynti laski. Keskiolut on silti suomalaisten suosikki. Sitä kului 315 miljoonaa litraa eli melkein 60 litraa asukasta kohti.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)